LastPass

The Last password you'll have t remember!

2008-07-13

Wordpress eller Joomla

Jag sitter och funderar på att bygga en hemsida och tänkte ha en dynamisk sida.
En sida där både jag och min fru kan uppdatera innehållet enkelt.
Efter att jag damsugit marknaden har jag kommit fram till att jag borde välja Joomla eller Wordpress.
Nu vänder sig dessa till två lite olika kategorier där jag verkar passa in på båda.
Och jag tror att fler än jag kan känna igen sig.
Båda är utbyggbara nästan in i oändlighet och det gillar jag.
Båda fungerar bra tillsammans med både Coppermine Gallery och Gallery 2 som kommer att bli mitt nästa val.

Jag hittade en sida som gjort en jämförelse, och till slut har nog mitt val fallit på Wordpress.
Vill man göra mycket förändringar själv och sätta sig in i hur allt fungerar är nog Wordpress enklare att komma igång med. Men om du låter någon sätta upp ditt CMS (Content Management System) och du bara skall fylla i text mm så är nog Joomla mer kompetent i längden.


Wordpress compared to Joomla - mamboat.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Missa inte wp-support.se! Fantastiskt svenskt forum för wordpressfrågor.