LastPass

The Last password you'll have t remember!

2008-07-09

Gratis webhotell, finns det?

Gratis webhotell, finns det?

Jo jag har kollat lite och det finns enklare webhotell som är gratis, och till och med helt utan reklam.
Hur dom finansierar sin verksamhet är ju inte ditt och mitt problem.
Men man kan väl säga att man får lite vad man betalar för.

Jag sökte ett webhotell som kunde erbjuda mig PHP och MySQL helt gratis utan reklam.
Och jag hittade flera, men man skall vara medveten om att det ofta finns begränsningar i vilka filer man får ladda upp.
Bl a 5gbs.com ser väldigt lovande ut. Ger 5 GB lagringsutymme, men när man försöker ladda upp filer med ändelsen .inc så vägrar den.
Jag skulle slägga upp fotogalleriet Gallery2 och WordPress för att göra ett test att koppla ihop dessa med en plugin som heter WPG2
I mitt vanliga hotell stöter jag på ett problem och ville se om jag fick samma problem på en annan server.

Nu visade det sig att 5gbs.com har en Addons funktion där man kan installera både Wordpress och Gallery
Installationen av Wordpress gick igenom, men visar sig vara en gammal version, medan Gallery2 installationen inte går igenom alls.

Så man får lite vad man betalar för gissar jag.

Nu finns det ju flera hotell, och många av dom hittar du på:
Search Free Web Hosting for free webspace hosts

Inga kommentarer: