LastPass

The Last password you'll have t remember!

2014-07-22

Is it possible to move Navigon maps on extSD


För att flytta kartorna i Navigon på en Samsung Galaxy S4 måste du ha root behörighet.
På flera enheter har det enligt rykten fungerat att endast flytta mappen Navigon till SD kortert.
Men jag var dessutom tvungen att gå in och ändra i två filer
/data/data/com.navigon.navigator_{region_type}/shared_prefs/install_preferences.xml
och
/data/data/com.navigon.navigator_{region_type}/files/NaviKernelConf.ini

För att ändra i dessa använde jag TotalCOmmander och kopierade först filerna till en annan plats, ändrade ursprungs placeringen av Navigon mappen till den nya platsen. I den andra filen behöver man ändra på flera platser.
Där efter kopierade jag tillbaka filerna. Anledningen till att jag först kopierade är att TotalCommanders editor inte har root access och alltså inte får skriva i dessa kataloger. Medan TotalCommander har root behörighet och kan kopiera tillbaka filerna.

Informationen hittade jag på länken nedan.

Is it possible to move Navigon maps on extSD

Inga kommentarer: