LastPass

The Last password you'll have t remember!

2013-01-02

Pocketables – Tasker

Här kan man hitta en del intressant om Tasker, som är en app för Android som alla borde ha.
Tasker kan göra nästan vad som helst i din Android, och har root access i din telefon så har jag inte hittat några begränsningar.
Jag använder bl a a Tasker för att sätta igång och stänga av WiFi beroende på om jag är hemma eller ej.
Tasker känner av vilken radio mast som är närmast just nu och det i sin tur triggar min telefon att starta WiFi om jag närmar mig hemmet. Lika så vet den att det är dags att stänga av WiFi när jag lämnar masten .

Jag har en Samsung med NFC och har en NFC TAG i bilen som automatiskt slår igång GPS och Bluetooth när jag sätter telefonen i dockan. Den säger dessutom åt mig att stoppa i Ladd sladden om jag missat det.

Med Tasker och Eventghost i mobilen och dessutom Eventghost i några av våra datorer så kan jag styra det mesta hemma som jag kan styra från någon av våra datorer.

Pocketables – Tasker:


Inga kommentarer: