LastPass

The Last password you'll have t remember!

2008-02-28

Kommando gör Anteckningar till loggbok.

Visste du att du enkelt kan göra en logbok med hjälp av Notepad.exe eller Anteckningar som det heter på svenska.

Prova att skapa ett tomt textdokument, ex högerklicka på skrivbordet och välj nytt textdokumet
Skriv in .LOG (viktigt med stora bokstäver) på första raden.
Spara dokumentet och öppna igen..
Vips har du en tidsstämpel på sista raden.
Skriv en textrad, spara och stäng. Öppna igen och du fick en ny tidsstämpel....

Du har gjort en enkel logbok.

Jag fick tipset och använder det på flera av mina servar, där öppnar jag dokumentet automatiskt när jag loggar in och passar på att skriva en enkel rad om varför jag loggade in och vad jag tänker göra.
Har jag gjort några större förändringar öppnar jag dokumentet igen innan jag loggar ut och talar om hur det gått...

Inga kommentarer: