LastPass

The Last password you'll have t remember!

2008-01-28

FreeMind - free mind mapping software

Har du som så många andra svårt att få ner dina tankar när du "brainstormar" med dig själv eller i grupp?
Det finns ju ett antal hjälpmedel för detta. Jag har tidigare tittat en del på MindJets MindManager och tycker att det fungerar mycket bra. Men då har jag använt det i jobbet och någon annan har betalat för programmet.

Så när jag ville ha något rent pivat så började jag titta efter ett billigare alternativ. Jag har ännu inte hunnit jobba så mycket i FriMind som jag hittade, men det ser väldigt lovande ut. Och framför allt det är gratis och går att köra på de flesta plattformar så som Windows, Mac OS och Linux.

FreeMind - free mind mapping software

1 kommentar:

Daniel sa...

Hej Peter,

Jag har precis som du kört MindManager i jobbet, men problemet är att jag börjat med Ubuntu - och det stöds inte.

Har nu testat FreeMind sedan en tid, men tycker ändå att det har klara begränsningar jmf med MindManager.

Jag hittade din blogg när jag sökte efter ny programvara - vi kan väl tipsa varann om vi hittar nåt? ;-)